MILANO AND VENICE

MILANO - VENEETSIA -  BRESCIA
Reis oli super!  Itaalia- koht, kuhu ma varsti tagasi lähen. Nii palju on veel avastada!

Alustasime oma trippi Milanost, kus veetsime 2 ja pool päeva. Ööbisime eestlase Kristeli ja ta elukaaslase juures, kes olid väga külalislahked! Kristel on Milanos juba 3,5 a elanud ja väga äge oli teada saada rohkem kohalikust elust. :)

Esimene päev trippisime linnas, lennujaamast tulles viskasime oma kotid rongijaama pakihoidu ning tutvusime linnaga ja jalutasime niisama ringi. Ilmaga meil vedas, õhtul kell 9 oli palav igatahes :D
Külastasime ka kõige kuulsamat Milano vaatamisväärsust- Duomot.  Tõesti võimas kirik!

Duomo juures on lihtsalt võimatu rahulikult olla, sest kohe tulevad erinevad müüjad Sinu juurde. Kaks kõige tüüpilisemat: punutud käeketi tüübid, kes kohe panevad Sulle oma punutise ümber käe ja ütlevad et see tasuta, kuid kui see Sul ümber käe siis nõuavad raha ja järgnevad Sulle. Tuvisöötjad- nemad tulevad ja panevad Sulle käe peale terad ja siis ümberringi on kuhjaga tuvisid, kes kohe Sulle käe peale lendavad. Iuuuuu. Tõesti vahva turistilõks. Tuvid ju päris puhtad linnud :D   Õnneks meie nende küüsi ei sattunud,tuli lihtsalt külmalt mööda kõndida. Paar tuttvat Eestis juba hoiatasid meid nende eest. Aga vähemalt proovivad kuidagviisii raha teenida. Niisama põlvitajaid oli kahjuks päris palju.
Ma olen neid kunstnikke igalpool näinud, aga vot sellist trikki nägin esimest korda.  Küll ma alles nuputasin ja kõndisin ümber tema, et aru saada kuidas ta õhus oli. Ja mingeid nööre polnud! Aga kahtlustan seda posti...
Linna arhitektuur oli väga põnev. Milano on Itaalia jõukaim linn ning kui Rooma on "vana itaalia" siis Milano on "uus". Mõnus oli lihtsalt mööda linna kolada ja lemmikuks kujunesid majade katused, kus olid metsikud aiad.

VOGUE
Njämmmm

Teisel päeval tegime siis vaatamisväärsuste päeva. Käisime Sempione pargis, kus on ka kuulus Sforza loss. Ülimalt suur ja võimas!

Pidasime ka mõnusa pikniku!
Lost... again
tsek tsek italiaanod

Sain ka kangapoooooodi! Kristel juhatas mind ühte kangapoodi ning suutsin seda kaks korda külastada. Sain omale ka lõputöö kanga. :)
Omapärane oli see, et kangaid ei tohtinud lahti kerida, rulli välja tõmmata ega pilte teha! Neid silte oli kõige rohkem ja ma sain iga asja pärast pragada seal. Kangapoes ja katsuda ei tohi?!? Whaaaaaaaaaat? Tahan ju teada, kuidas kangas käitub...
Aga muidugi tegime salaja pilte :D  Valik oli väga hea. Paljud kangad olid sama hinnaga, kuid mõned kangad olid kalimad. Aga värviline siid- palju palju soodsam kui Eestis! Kuid muidugi vaid mõned siidid.  Sain ka  plisseeritud lõheroosat kunstsiidi ja päris hea hinnaga.
nagu laps kommipoes :)
Järgmine hommik kui kangast soetama läksin, siis sain oma märja vihmavarju "ära parkida" ja isegi lukku panna! Imearmas lahendus :)

Käisime ka Navigli juures jalutamas, mis on kanalite süsteem. Kunagi tehti Milaanosse kanalid, taheti Veneetsia moodi olla :)  Nüüd on seal palju baare ja turiste.

Teisel õhtul käisime kohalikus baaris "aperitivol", kus siis maksad 8-15 eurot ja saad tasuta suure joogi ja süüa nii palju kui jaksad. Kohalik tava enne klubisse minekut ning eriti mõnus viis veeta õhtut. Kunagi hakkas üks baar sellist teenust pakkuma ning kõik teised baarid pidid sama tegema, sest muidu rahvast ei käiks.  Mina klubisse ei jõudnud, sest ma olin suutnud oma päkad õhukeste jalanõudega ära põrutada, et isegi ei suutnud kõndida. Janika see-eest möllas hommikutundideni! :) Meie Kristeliga sõitsime koju ja see on igati normaalne kui Sa oled paar kokteili ära joonud ja sõidad autoga koju. Itaalias mingi promillipiir on, aga seda ei tea keegi. Nagu aru sain, siis politsei väga ei kontrolli ka, seega on imelik kui peolt lähed koju taksoga, mitte oma autoga.
Laupäeva lõunal lehvitasime Milanole ja sõitsime rongiga Veneetsiasse.Tutvusime ka ühe mehega rongis, kes uuris et kus pärit jne ning sellest kujunes väga lahe vestlus. :)   Rongipiletid ostsime Eestist ära, sest mida varem ostad, seda soodsam. Koduleht asub SIIN. Otsisime Veneetsiasse couchi, aga kahjuks ei leidnud kedagi, kes oleks meid saanud majutada. Üks tüdruk soovitas meil kämpingu varianti ja ise poleks selle peale tulnud. Koduka link asub SIIN.  Majutuse saime ülisoodsalt! Ainult 20 eurot 2 öö eest, see on supervähe lihtsalt. Sel nädalal oli seal just ka tore pakkumine, muidu oleks olnud veitsa kallim. Kämping ise asus 10-15 min kaugusel bussiga Veneetsia kesklinnast. Kui satute Veneetsiasse,siis soovitan seda majutust soojalt. Võrreldes hostelitega, siis seal oli hea rahulik magada,turvaline, väga hea teenindus, kõik oli puhas ja hästi hoitud ning üle tee oli supermarket. Kuna me oleme tudengid, siis me just ei suple rahas, seega see majutus oli supersoodne ja superhea. :)

Esimene päev kolasime lihtsalt linna peal ringi ja jalutasime mööda Suurt kanalit. Veneetsia on lihtsalt superilus linn. Võimatu mitte ära armuda sellesse linna! Need pisikesed tänavad, sillad, gondlid, mitte ühtegi autot...
Veneetsias ära eksimine on väga tavaline, me seda ainult tegimegi. Kaart oli käes, aga enamus tänavaid kaardil kirjas polnud. Orienteerusime magnetite hindade järgi või siis veini... Mida soodsam magnet, seda lähemal kesklinnale ja mida kallim vein seda rohkem kesklinnas oleme :D

Õhtul panime plaani paika, et kuhu järgmine päev minna. Plaani järgimisest ei tulnud midagi välja.  :D  Arvasime et vaporettoga sõit on soodsam, aga päevapilet oli 20 eurot ning 1 h pilet 7 eurot. Otsustasime hommikul, et sõidame 1h mööda Suurt kanalit ja siis hüppasime vaporetto peale aga me uimased sõitsime valele poole. :D  Ja tegime hoopis Veneetsia saarele pool ringi peale. Meil oli pärast nii hea meel, et vales suunas sõitsime, sest nii mõnus oli mere peal olla ja näha saart eemalt. Lõpp-peatuses hüppasime uue vaporetto peale ja sõitsime kanali ka ikka läbi. Hommikul sadas vihma ning siis tuli päike välja ja ülimalt soe oli! Ilmaga vedas meil tohutult palju :)
Sõit veebussiga ehk vaporettoga

Tseki kajakat

Tupikus olime päris tihti :D
Külastasime erinevaid vaatamisväärsusi, terve linn oli minu arust vaatamisväärsus.  Püha Markuse väljak on see kõige vaadatuim koht.
Püha Markuse väljak

No go
Lunch

Vein ja vine
Love this city

Viimasel õhtul Veneetsias käisime restoranis, kus siis Janika proovis kohalikku pastat-seepia. Koosnes  erinevatest mereandidest ja värvuseks oli must. Üllatavalt hea maitsega!
Kui Itaalias kohvi tellite, siis teadke, et kohvi all mõtlevad nad espressot. :)
Pitsast on väike paus nüüdseks..
Last day in Italy

Viimane päev sõitsime rongiga Bresciasse, kus jalutasime natuke ringi, ostsime poest suveniirikesi kaasa ning läksime sealt edasi rongiga Bergamosse. Sealt trippisime bussiga lennujaama. Ja siis öö lennujaamas..
Kui kellegil on plaan minna Itaaliasse, siis võib julgelt infot küsida. :)
Reisiga jäin väga rahule, sest see oli spontaanne. Panime paika ainult sihtkohad ja ülejäänud vajaliku mõtlemise välja käigu pealt. Super reis! ... ning juba tahaks Roomat minna avastama. :)

The world is a book and those who do not travel read only one page. (Saint Augustine)