ELU ON SEIKLUS #EUROTRIP2017

Aeg lendab ja neid seiklusi koguneb iga päevaga lihtsalt ilmatu palju ja kirjutamiseks ei leia kuidagi aega. Aga täna ma võtan selle aja sest tänu nendele kõikidele lahedatele kirjadele ja kommentaaridele sain motivatsiooni!
Poprad, Slovakkia. Kui siin suure kiidulauluga rääkisin meie õnnepilvekesest siis vist suutsin natuke asju ära sõnuda.
Kuna me otsustasime veeparki minna, siis pidime hääletama hakkama umbes 3 ajal. Google maps näitas vaid 3.5h sõitu ja mõtlesime mis see ära ei ole. Kuna väljas oli kraade rohkem kui 30 siis sinna basseini iga 5 minuti tagant oli eriti mõnus hüpata. Peale 3 tundi peesitamist võtsime oma backpackid ja hakkasime maantee äärde kõndima. Kuna meil oli higimull otsa ees siis viskasime näpu püsti essa bussipeatuse juures, mis oli maantee ääres ja suur silt näitas Bratislava peale. Peale 50 minutit päikese käes kõrbemist ja peale 8-ndat autot kes seisma jäi ja kes samuti Bratislava poole ei läinud, ütles aga et me oleme vale tee peal! 😂 Bratislavasse läks see tee jah,  küll aga silla pealt pöördega. 😁  Kõndisime sinnapoole ja jooksime üle maantee ja kurvi peal suvalt viskasime jälle näpu püsti ja kohe jäi üks kaubik seisma.Tekitasime veits ohtliku olukorra aga ega peale tundide viisi päikest lagipähe me ajud enam väga ei töödanud. 😁 Jälle sõnagi inglise keelt, käte jalgadega näitasime kaarti ja siis äkitselt pööras kiirteelt ära ja siis ta pani oma telefoni google translate et ta läheb kaupa maha laadima ja siis jätkab. No ega mis me enam teha saime, sõitsime temaga kaasa, kõrbesime seal autos, ootasime tema järgi mingi pool tundi ja kiirteele tagasi keerates lasime end kohe maha panna. Google translate abiga. 😁 Seal me olime. Jälle keset kiirteed, 15 minutit ja saime ühe mehe peale ning esimese asjana ütles ta et kui politsei oleks meid näinud, siis oleksime mõlemad 50€ trahvi saanud. Opstiii. Läks hästi. Väga äge mees oli ning kuna minu kord oli ees istuda (teeme vahetustega seda eesistumist sest see tähendab juhiga rääkimist-kogu aeg pläkutame seda sama juttu kes me oleme, kust me tuleme, miks me seda teeme jne) ja kuna mul oli niiii palav siis keerasin konditsioneeri oma peale ning tänu sellele jäin haigeks. Ma pole niiii ammu haige olnud ja unustasin ära kui väga see sakib. Eriti rohkem kui 30 kraadises kuumuses, aga saab hakkama! Positiivsed mõtted ja haiguse eiramine aitab! 😃 See mees muidugi ütles ka et meie valitud marsruut oli vale ehk kõik sõidavad mööda kiirteed, mitte google mapsi poolt näidatud külateid. Me ajud olid vist ikka väga kärssanud... Ta viis meid õigesse kohta kust edasi oli veel vaja hääletada 200km. Saime koheselt kaubiku peale kes tegi ikka korralikku küsitlust meile. Ta inglise keel oli väga halb ja me ise ka vahel tunneme kuidas me inglise keel alla käib, sest peame nagu mingis titakeeles purssima aga no nalja saab vähemalt! See mees oli tõesti väga tore ja MEGAhuvitatud Eestist ja meist ja tahtis jutustada terve aeg, aga meie jaoks oli see päev olnud nii väsitav ja üldse ei viitsinud pläkutada. Muidugist kõige häirivam oli see et tervest tunni ajasest sõidust olid ta käed eemal oma telefonist vaid võib-olla 1km kokku... Ta oli liiga busy Eesti kohta googeldamisega ja siis lasi meile Sloveenia folki ja suvehitte. Näitas meile oma perepilte, brändi, venna asju jne jne. You name it! Ma tean ta elust rohkem kui enda omast vist. 😃 Me lasime talle Eesti diskomuusikat, kuna tõesti ei olnud asju millest ta huvitatud ei olnud. 100km ristküsitlust läbi, oli aeg jälle kiirtee ääres seista ning kell oli 9 peal ning kiskus pimedamaks. Õnneks saime kiirelt peale ühe vanema mehe peale, kes muretses et me ikka tervelt kohale jõuaks ja õnneks sõitis ta kiiresti. Üks asi hääletamisega ongi see, et väga peab usaldama kõiki erinevaid juhte, sest osadega sõitsime 160-170km/h. Lõpuks siis jõudsime Bratislavasse kohale ja trammipeatuses küsisin abi ühelt tüübilt ja ta oli megalahke ja aitas trammipileteid osta, sest kõik oli slovakkia keeles ja siis sõitis meiega linna kaasa ja näitas kuhu suunda me hostel jääb.Kuiii tore lihtsalt! Peale seda maailmapikka väsitavat päeva otsustasime ikkagist ühe hostelis tutvutud Aussie tüübiga välja minna. Joinisime ülejäänud pubiralliga ja see koht oli nii lamp lihtsalt. Minu jaoks väga harjumatu et seal tohtis sees suitsetada, öäkkk. Üks vein maksis 1€ aga noh see oli ikka väga hipsterkoht, niiet läksime kohe ka koju. Hommikul ärkasin haigena, aga sellegipoolest jalutasime terve päeva ringi ja avastasime selles kuumuses Bratislavat. Ma nii armusin sellesse linna. Mõnusalt väike ja hubane ning linna vibe oli tõeliselt äge! Väga soovitan Slovakkiat avastada! Hinnatasemelt on see nagu Eesti, osad asjad isegi kallimad aga tõesti, avastamist väärt!
Austria, Viin. Meie järgmine sihtkoht oli Viin ja kuna nende kahe linna vahe on vaid 45min autosõitu ja kuna ma olin veits haige, siis võtsime bussi 5€ eest. Linnast välja trippimine ja kõik oleks nii kaua aega võtnud ja ei viitsinud jamada hääletamisega. Viinis ööbisime ühe mu tuttava saksa sõbranna juures ( Suuuur aitäh Marili et meid kokku viisid! ), kes tegi meile megakreisi tuuri Viinis! Esimesel õhtul läksime Anita sõbranna sünnale ja saime saksa keelt harjutatud. Kadri jutustas rohkem, sest ma pole aastaid saksa keelt rääkinud ja nii palju ära unustanud. Õnneks sain väga palju aru ja peale kahte päeva juba julgesin rohkem suud avada. 😃 Peaks oma hostperele Saksamaale nädalaks külla minema ja siis saaks saksa keele oskuse tagasi. Aga kuna Viinis oli ikka korralik kuumalaine, siis järgmisel päeval vaatasime ära Schönbrunni, mis on kuulus palee ning sealt edasi rentisime rattad. Kruiisisime ringi ja higistasime nagu sead ning mõtlesime kordamööda millal pildi tasku paneme. Valasime vett pähe ja vaatasime kesklinnas ringi ja mingi hetk otsustasime koheselt ujuma minna, sest me kõik tundsime kuidas see kuumus tapab. Ma poleks ealeski arvanud et Viinis lähen ujuma. 😃 See oli nii äge ja mängisime seal kaarte ja chillisime. Siis tuuritasime veel linnas ringi ja jõudsime alles 11 õhtul koju. Kõik rampväsinud ja koduteel keegi ei paotanud sõnagi. Viin on lihtsalt nii megasuur aga me vist suutsime ühe päevaga kõik tähtsama ära näha.  Hommikul pidi me saksa tuttav ära minema ja siis 5 min enne korterist lahkumist me mõlemad Kadriga hakkasime mõtlema et oot aga kuhu me üldse hääletama läheme? 😂 No reaalselt nagu kaks uimast koos! Kuna Anita läks ära siis olime oma seljakottidega keset tänavat ja hakkasime plaani pidama. Googeldasime natuke ja saime aru et oleks vaja ühte kiirtee kanti jäävasse bussipeatusesse jõuda, kuhu oleks pidanud 2h erinevate metroo ja asjadega trippima. Mida teeme meie? Rentisime need samad rattad, pressisime suured seljakotid korvi ja hakkasime väntama. 😃 Selline oli siis meie jaanipäev! 😁 (Vahepeal olime ka vihmaga puu all- ehtne jaanipäev ju!) Jõudsime siis tunni ajaga kõige kaugemasse ratta äraandmispunkti ning sealt panime jala edasi 30min. Kohale jõudes saime aru et see on ikka nii linnas sees aga kuna me olime lihtsalt nii väsinud ja vihmapilved olid pea kohal siis viskasin seal peatuses näpu püsti ja 2 minutiga jäi auto seisma.  2 austria tüüpi ja saime nendega Grazi, mis jäi meile tee peale. Need tüübid olid sellise ägeda huumoriga ja päris naljakas oli vahepeal ikka. Aga kuna Grazi ja Viini vahel pole ühtegi bensukat siis nad ütlesid et raudteejaama juurest oleks meil hea edasi hääletada. Usaldasime neid ja lõpetasime keset kesklinna. No mismõttttes nagu. 😂 Mis seal ikka, tegime paar ampsu ja hakkasime kesklinnast välja kõndima. 10min kõndimist ja jälle oli meil niii suva et hakkasime hääletama sealsamas bussipeatuses. 😃 Ja saime ühe ägeda hipiema bussi peale, kes reisis oma lastega ja siis saime vähemalt linnast välja ja ta lasi meid bensukas maha. Jälle olime kiirtee ääres ja suunaga Sloveeniasse. Saime kiirelt autole ja see tüüp oli veits kahtlane, sest ta tsekkis meid mõlemat naljakalt aga vähemalt saime üle piiri temaga ja natuke edasi. Jälle olime kiirtee ääres ja järgnev mees oli megaäge ja ta andis meile nii palju soovitusi mida Ljubljanas teha jne! Vahetasime kontakte kuna ta plaanib Eestisse tulla septembris ja siis saan mina soovitusi jagada.
Sloveenia, Ljubljana. Ta tõi meid hosteli ette ära ja õnneks jõudsime 7-8 aeg kohale ja meil isegi oli energiat et midagi teha ning siis läksime linna avastama. Hostel oli mõnusalt kesklinnas ja järjekordselt oli kõik nii välja müüdud et järgnevaks päevaks polnud meil midagi. Läksime riski peale ja otsustasime hommikul sellega tegeleda. Ja no natuke lootsime õnnepilvekese peale et äkki keegi kuskil canceldab. Armusime koheselt Ljubljanasse, jälle nii äge ja hubane linn ning kahtlused kas üldse teiseks ööks jääda kadusid silmapilkselt. See mees soovitas meile Open Kitchenit, mis on iga-reedene toidufestival ja sinna me sammud seadsime. Proovisime kohalikke toite ja ka selle mehe soovitatud kuulsat sloveeni magustoitu. See kook oli lihtsalt niiii hea et järgmine päev olime jälle seal pugimas. Leidsime megaägeda live muusikaga välibaari, mekkisime sloveenia veini ning kuna eelnevalt meid tänaval oli kutsutud pubirallile aga me ei tahtnud maksta 15€ selle eest ja kuidagi ei olnud seda tuju peal, siis peale seda veinitamist tuli meeleolu kiirelt ning õnneks me olime välja uurinud kus peod toimuvad. 😃 Panime väärtuslikud asjad tagasi hostelisse ja google mapsiga hakkasime siis seda klubi otsima. Äkitselt kõndis meile vastu 50 inimest kes kõik olid pubiralliga ja ma küsisin et kuhu nad liiguvad ja sain vastuseks et sinna samasse klubisse aga me olime nii segaduses et oota aga miks me siis mapsiga vastassuunas kõnnime? 😂 Ehk siis juba ma ei tea mitmes õppetund- ära usalda liialt google mapsi! Aga siis tuli meiega üks kohalik tüüp chattima ja ta oli megatore ja liikusime koos klubi poole. Tee peal nägime ägedat välibaari ja mul oli kohe et lähme sinna tantsima! Ja see sama pubiralli oli seal ning ma ei mäleta millal viimati ma sellises 30 kraadises kuumuses tantsisin. Vähemalt said need koogikalorid maha põletatud! Seadsime sammud ka teise klubi poole ja see koht oli ikka väga kreisi. Hommikul 4ni tantsu ja siis kõndisime linnulauluga koju. Paar tundi und ja algas hosteli otsimine, mis lõppes ainsa vaba hosteliga 4km kesklinnast. Chillisime päeval linna peal, tegime veits turistikaid ja siis hakkasime trippima uude hosteli kuna check-in pidi kell 4 olema. Lõpetasime kuskil Õismäe hoodis jälle ning kohale jõudes ei kippu ega kõppu inglise keelest, alles koristas tube see naine ja kui tuppa saime sisse siis ma hakkasin täiega naerma kuna wc uks oli läbipaistev ja Kadri magas ülakorrusel ja tal oli eriti hea vaade tualetti. 😂 Õnneks me olime ainsad kes seal toas olid seega kõik läks hästi ja järgmine päev checkisime end välja 3h hiljem, sest võtme pidi postkasti panema. 😃 See hostel oli ikka korralik huumor! Aga sellegipoolest läksime õhtul uuesti linna peale, (bussipeatuses pakkus see sama hosteli naine meile küpsist😃), sest tahtsime oma magneteid osta (igast riigist ostame kaasa, ilma selleta lahkuda ei tohi) ning samuti Ljubljana kõige kuulsama kindluse tipust päikeseloojangut vaadata. Istusime seal mitu tundi ja mekkisime seda Sloveenia veini ning linna tagasi jalutades kohtusime ägedate tüüpidega USA-st ja Soomest ja siis chillisime nendega kuskil hipsterite linnakus. Ma läksin varem koju, pipragaas käes ning siis leidsin tee pealt takso kes viskas mu 3€ eest koju ning Kadri tuli mõned tunnid järgi, pimedas läbi pargi pipragaas käes. 😃 Kuna järgmine hommik oli korralik äikesetorm siis lõuna paiku alles hakkasime hääletama ja kuna me asusime kiirteele lähedal siis otsustasime suvalt sealt hääletama hakata. Seal me saime ka Sloveenias kuulsaks. Nimelt meid võttis 5min pärast üks tüüp peale kes 20min hiljem autos hakkas täiega rahmeldama ja näpuga näitama, kuna raadiost tuli uudis kuidas kaks tüdrukut hääletasid kiirteel ja kui illegaalne see on sest trahv on ühele 300€. Te ei taha teada kui šokis me olime ja järgmine hetk lihtsalt naerupisarates! Tegelt see oleks võinud ikka väga halvasti lõppeda ja lubasime koheselt et enam kiirtee ääres ei hääleta! Muidugist see nii ei läinud, sest see päev oli vist me kõige kreisim hääletuspäev! See uudistes olemine polnudki nii hull kõige muuga võrreldes. 😃 Aga sellest kõigest järgmine kord, hetkel oleme Horvaatias Zadaris juba 2 ööd olnud ning hakkame hääletama Spliti poole. Me tegime oma reisiplaanid ümber, et olla kauem Horvaatias sest algne plaan oli vaid põhjas 4 ööd olla. Maailmaparim otsus oli alla lõunasse tulla. Horvaatia on lihtsalt nii äge ja ma ammu olen tahtnud seda avastada ja tean et pean siia tagasi varsti tulema, enne kui see veel hullemaks turistikaks läheb, mitte et see juba poleks. Saadan palju päikest ja viimane nädal on täies hoos! 😜

1 kommentaar

1. You see that is really nice and I have a great possibility to travel. The picture is wanderful.