GAUSTATOPPEN 1883m

Esmaspäeval alustasime oma väikest roadtripi Norras läbi Suleskardi, mis on vaid suvel avatud mägedes olev tee ja see on kõige parem viis üldse siinse looduse avastamiseks. 7 tunni autosõidu ajal ohhetasin ja ahhetasin pidevalt, kuigi see pole mu esimene kord siin. Norras lihtsalt peab oma elu jooksul ära käima, sest selle riigi loodus on kreisiiii! Meie eesmärgiks oli järgmisel päeval vallutada Gaustastoppen mägi, millel kõrgust 1883 meetrit ja mis on kuulus oma suurepärase vaadete poolest. No pettuma päris kindlasti ei pidanud, sest ilm oli super (ainuke päev nädalast, kus päike säras) ja vaatest niipalju, et pildid vist räägivad enda eest...Vaata kaugele silm ulatab!
Matk sinna oli talutava raskusega, sest see koosnes vaid kividest kuna olime ülevalpool puudepiiri. Kõige raskem osa oli viimased 30 minutit, kus sai reaalselt turnitud kivide otsas ja mis oli omamoodi stressirohke, sest lõpp ei paistnud mitte üldse tulevat. See oli ka mu esimene kõige kõrgem matk. Enne seda oli kõige kõrgem punkt minu jaoks 1600m kui lennukist välja hüppasin. :D Naljakas oli kogeda külma temperatuuri juunikuus ja veel imelikum oli lumepalle veeretada, aga see ongi Norra võlu. Peale matka hakkasime otsima telkimiskohta mägedes ja leidsime ideaalse koha järve ääres, kust peale telgi püsti panemist ja ujumas käimist põgenesime reaalselt 5 minutiga, sest vanad head sääsed tegid 1:0 meile. Ma kratsin siiani igat sääsepunni oma kehal ja neid on ikka 50 ringis! :D Printsessid nagu me oleme, otsisime hoopis lähedalasuva kämpingukoha telkimiseks ning nautisime kuuma vett. :D  Järgneval päeval võtsime aga suuna Skandinaavia suurimasse veeparki, mis oli megafun! Kuigi, väljas olevad veepargid pole mõeldud Norra jaoks, sest kui sul ikka vaid 17 kraadi sooja mägedes, siis seal ringi joostes külmud kringliks ja mainiks, et vesi atraktsioonidel oli külm. Kogemus omaette! Nüüd on mul aga aeg pakkida oma kola kokku, sest oh üllatust, homme juba Eestimaa pinnal, mis on küll natuke võõras mõelda, kuid eile sai ka ostetud piletid meie uude koduriiki, millest räägin täpsemalt esmaspäeval! Teie aga võite pileteid Norra ostma hakata! :P
***
On Monday we started our roadtrip in Norway and this is the best way to experience this country's nature, for real! We drove 7 hours until we got to our first camping place and the whole time I was amazed how beautiful the nature can be here, even tho I've been here several times. Our goal was to hike up to Gaustatoppen what is 1883m high and of course we did it! It wasn't the heaviest hike, it took 2 hours to get up but last bit of it was hard because of climbing in crazy high rocks.  The weather was amazing and this mountain is famous of it's 360° view. I guess the pictures say more than thousand words.. It was awesome up there! This was my highest hike so far and it was a cool experience to walk in a snow in the end of June and to be above treeline! After hike we were looking for a place where to put up a tent and after 5 hours of searching we found an amazing spot in the mountains with a lake and sunset. Well, we underestimated the mosquitos because they wanted to eat us alive and we packed all our stuff in 5 minutes and literally run away haha!!! My whole body is still covered with these bites and I'm scratching myself like crazy! So we searched a normal camping place with some hot water and slept in a tent. I hope next time we will be more prepared for camping because this time it was quite unplanned! :D But fun part was the day after, when we went to Waterpark! It was soooo much fun but outdoor waterparks aren't for Norway because when you have only 17 degrees up in the mountains and the water is also cold then it's seriously all about surviving!! :D But now it's time to pack my bag and tomorrow I will be already in Estonia! Yesterday we booked our tickets to our new homecountry and I will talk about it more on Monday! :P But now everybody should book ticekts to Norway because it is amazing here!

3 kommentaari

1. Nii kaunid pildid! :)
    Kas oskaksid soovitada mingeid tegevusi/ilusaid kohti, mida oleks hea avastada Oslost minnes kui pühapäeval on poed kinni? Kas mõni selline ilusam koht oleks rongisõidu kaugusel, nii et jõuaks veel samal õhtul tagasi minna? Holmenkolleni suusamäel sai käidud ja muud ilusamad mägisemad alad tunduvad olevat Oslost päris kaugel...

VastaKustuta
  2. Hei, ma ise pole Oslo ümbruses palju avastanud aga peika andis paar soovitust: The Vigeland park (mul endal see listis), Frognerseteren, Nordmarka(seal erinevad rajad matkamiseks). Kahjuks enamus mägisemad alad Oslost väljas, aga kui rentida auto, siis jõuaks ühtteist ikka avastada! :)